ini la saat kegembiraan rakyat Malaysia apabila mencapai kemerdekaan

Wednesday, December 8, 2010

Pendakian menghasilkan daki

            
imej foto yang berjaya ditangkap di Bukit Rokang


                   Hari rabu bersamaan 1 december yang lepas, aku dan rakan2 pergi mendaki bukit yang tak pernah diterokai orang lain, Bukit Rokang.Kitorang mula gerak time 10mlm.Sampai lokasi bukit, pkul 11 mlm.seperti yang tidak dijangkakan,keadaan sekeliling mmg gelap.cahaya bulan dilindungi kepulan awan2 yang berarak sempena ulang tahun kemerdekaan mereka.

           KItorang pun start la panjat.sebulum panjat aku mcm biasa la asyik nak terkencing je.aku pun cari la botol kosong.Nasib member aku ada botol kosong, bantai la kencing kjp.Tiba2 aku terasa macam something tk kena.Aku heran kenapa air kencing aku trpancut keluar, sedangkan botol tu kosong.Setelah sudah habis kncing,baru aku prasan aku trlupa nk bukak pnutup botol tu -,- Baik aku kencing trus je kat tanah.

          Kitorang seramai 10 org trmasuk aku pun panjat.kami 10 org je yang ada dkt situ.Mmg seram. Tapi apa yang lbih merisaukan aku,takut kena serang dgn binatang ke penyamun ke israel ke.Hantu tk risau sgt.Aku biasa la mlm2 gelap mata aku suka merayap.Pandang atas pokok la ,bwh pokok,tengah pokok,dalam pokok.Tiba2, aku trnampak macam ada org berlari dalam semak lalang dkat sebelah aku.Terkejut ah aku lalu menjerit "woi!"
Makhluk tu pun brhenti lalu memandang kami dgn lama."hai saya Ash Katchum, saya nak cari Rattata ,nak tangkap dia" Rupa2nya Ash pokemon tu nak cari pokemon.Kitorang pun mneruskan pendakian.

          Setelah berpenat lelah,kami pun berehat sebentar .Tiba2 satu bunyi bising kedengaran. Aku pun nak usha ah dari mana datang bunyi tu.member2 yang lain smua penat, aku pun prgi la sorang.Tiba2 aku ternampak upin dan ipin tgh membuat pondok dekat dalam semak tu.Malas ah nak bersembang dgn budak kecik menggelabah tu.Aku pun bla ah sambung rehat.

          Selama 4hari kami berehat,kami meneruskan perjalan semula.Tiba2 kawan aku sorg pengsan.Semua menggelabah ah ,aku je paling cool kat situ.Aku pun try ah fikir nak buat mcm mana kan.tiba2 aku ternampak Dr House tengah kutip herba.Aku panggil la dia.Dia buat2 tk dngar,padahal aku tau dia dngar.Aku baling batu dkt dia.Satu hal datang lagi,Dr House menangis plak.Terpaksa ah gi pujuk dia jap.2 hari aku pujuk dia,baru la dia nak rawat kawan aku tu.Lepas tu dah settle la masalah.Kitorang pun mneruskan pendakian.

        Akhirnya kami pun berjaya sampai ke puncak bukit tersebut.Haiwan2 di puncak seakan2 gembira menyambut ketibaan kami.sambil diarak dengan alunan kompang yang di main oleh sekumpulan rama-rama.
                                                                  ini la rama-rama tu

Aku rasa sungguh terharu.Tapi perjalanan kami belum berakhir lagi.Kami kena turun semula.Aduhh sangat menyeksakan.Tiba2 Ronaldo menupuk bahu saya sambil mengatakan" Usah kamu risau,mari ikut saya" kami pun ikut la.Dia membawa kami ke satu pintu yang dihiasi dengan pampers busuk.Tak sangka kami dapat merasa menggunakan mesin teleport.Akhirnya kami pun di bawa ke majlis perkahwinan Dr Rozmey dgn isteri barunya.Habis.

5 comments:

  1. dr house kutip herba.. HAHAHAHAHAHA

    ReplyDelete
  2. BUTOH kau akill,dr rozmey tu bapak tiri kau

    ReplyDelete
  3. Wahh , saya suka image header itu ;D

    ReplyDelete