ini la saat kegembiraan rakyat Malaysia apabila mencapai kemerdekaan

Wednesday, December 1, 2010

       Malam tadi aku tgh syok main game,ada la satu kisah ni terjadi. Tapi yang ni bkn kencing malam da. Time tu pkul 2 pagi, mcm biasa la aku korek hidung sambil main game.tapi mlm ni entah kenapa tkde mood nak korek. Ok rumah aku dikelilingi oleh rumah yang tkde org.belakang,kiri,kanan, kosong. Aku nak keluar kjap ni nk hisap rokok.tiba2 aku ternampak ada orang mengintai dari rumah sebelah. Aku perhatikan je.dia pun tak berganjak.Tak tau la benda apa kan. aku pun sambung hisap lagi.tiba2 rama2 cantik datang marah aku hisap rokok lagi.hmm kali ni aku dah tak takut,aku terus tampar kepala dia. Tau dia nangis.

    Dah habis hisap rokok,aku pun nak masuk rumah .Tiba2 ada orang panggil aku,"HOI BONGOK . BUTOH PAK HANG" aku terkejut mcm orang tak terkejut.Aku tercari2 dari mana datangnya suara tu.Sambil aku terkejut tu,aku nampak kelipan cahaya dekat dalam poket seluar aku.Apa mungkin digimon aku nak berubah.Tapi sangkaanku salah. Bunyi tu bunyi message alert.Cibai boleh lupa plak aku baru tukar message alert.Lega la skit aku dapat tau tu dari phone aku.okay ah sambung balik bukak pintu rumah.tiba2 lagi ..aku terkentut .

     Dah masuk rumah,lepas hisap rokok sedap minum air.aku pun prgi minum. Aku minum menghadap tingkap dapur aku.Aku boleh nampak la rumah sebelah.Aku trnampak tbenda melompat2.aku cuba fokuskan pandanganku.UUu mak ai seram sejuk aku, Toyol tengah lompat bintang.Tiba2 ada orang ketuk pintu dapur .Aku mcm cuak.tapi tk sure ah cuak ke tak. Aku beranikan diri bukak pintu.Aku tgk tkde org.Tiba2 aku terasa kuku yang tajam dekat kaki aku.ceit rupanya kucing datang mintak makanan.Aku pun jemput la dia masuk makan.Tiba2 dia kata dia nak tdur rumah aku mlm tu.Aku mcm takut, entah2 dia toyol tu.aku pun cakap ah bilik dah penuh.Dia nangis2 lari keluar rumah.

      Aku tk tau nak habiskan cerita ni mcm mana.habiskan kat sini ah.

1 comment: